Tobias Dahmm feat. Daniel Kruhsberg – Tavla nr. 2 – Del 1

Jag har inte gjort ett dugg kreativt på hela sommaren, men nu, tre veckor kvar till skolstart tänkte jag ta tag i det lite och här kommer det senaste.

Mitt och Daniel Kruhsbergs första gemensamma projekt är inte ens klart än och vi har redan påbörjat en ny tavla. Det skall bli en serie om tre stycken tavlor, och detta blir den andra i följden.
Än så länge bara en skiss, men snart händer här grejor. Vi kommer måla klart allt på alla tre tavlor innan vi beställer våra textmallar, därför kommer jag inte kunna visa något färdigt resultat förrän alla är färdigmålade.

Skissen ser förjäklig ut, men det brukar alltid ordna upp sig när färg kommer på. Jag målar damen till vänster och Kruhsberg målar fjärilen.

Om Tobias

Min blogg hittar du här på tobiasdahmm.wordpress.com. Är du intresserad av att köpa en tavla kan du kontakta mig på: tobias.tavlor@gmail.com.
Det här inlägget postades i Projekt och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tobias Dahmm feat. Daniel Kruhsberg – Tavla nr. 2 – Del 1

  1. mariadesuede skriver:

    Jag skissar, fast det blir mest djur & natur. Det ser bra ut, fast det blir även tavlor här.

    Just nu skriver jag en fransk roman om Andra Världskriget.

    Bifogat svar :

    Jag har ingen, fransk dator eftersom jag inte har lust att beställa en svensk dator här i Paris.

    Sen skriver jag mest pà franska iaf. Du fàr stà ut med ”à” som ersättning, jag vet att det finns program som kan rätta stavningen efteràt, men det kanske jag installerar pà datorn.

    Jag bor i Paris sedan 2004…

Kommentera

