Madonna – Del 2

Nu var skissen äntligen uppe på duken och resultatet ser ni här.
Tavlan blir gigantisk och det var riktigt jobbigt att få till rutsystemet bra, men till sist gick det. Själv fotot blev halvtaskigt då jag inte har tillräckligt många lampor för att få ett jämnt ljus på tavlan, men det får duga. Klicka för att zooma.
Nästa mål blir att få klart bakgrunden som kommer gå i grått med lite vitt i toppen på tavlan.

Madonna painting Tobias Dahmm tavla målning

Om Tobias

Min blogg hittar du här på tobiasdahmm.wordpress.com. Är du intresserad av att köpa en tavla kan du kontakta mig på: tobias.tavlor@gmail.com.
Det här inlägget postades i Projekt och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Madonna – Del 2

  1. hodamerei skriver:

    – keep up the good work 🙂 !

  2. gealach skriver:

    Trevlig blogg, kul att se hur bilderna växer fram!

  3. eM skriver:

    Tack!

    Måste säga att du gör helt otroliga tavlor. Helt otroliga. De bästa jag sett faktiskt! Picasso och allt va de heter släng er i väggen!

  4. Pandora skriver:

    Ser spännande ut! Kul att följa steg för steg. Fantastiska målningar. Och tack för kommentaren inne hos mig 🙂

  5. Audrey Fenn skriver:

    Vore inte Johnny Cash en bra idé?

  6. fariahn skriver:

    Kollat på alla dina tavlor och bara… Du är skitduktig! Verkligen! 🙂 Ser fram emot att få se mer.

  7. ebbzzs skriver:

    Haha tack! Gissar jag:)

  8. svalbardplumbing skriver:

    Ser grymt ut. Syns att du har talang. Om du vill se en som också är väldigt duktig så kan du kolla på ———- Ulf Holmberg heter han. Det är min idol 🙂

    • Tobias skriver:

      Tack! Jag kikade lite och han har gjort en del härliga verk måste jag säga, även om jag har svårt för viss abstrakt konst.

  9. Garbo och jag skriver:

    Hej Tobias,
    Det är så kul att träffa på en ung kille med så mycket talang! Är du självlärd? Skulle du vilja leva på måleriet? Jag undrar bara därför att du har valt att läsa något helt annat på universitetsnivå.

    Tack för påhälsningen hos mig – vi får hoppas att wordpress inte strular nåt mer på ett tag. Jag har fått mail och kommentarer som visar att flera har haft problem.

    Sköt om dig, kram!
    Ullis

  10. Maarit skriver:

    Ser fram emot att följa ditt arbete med denna 😀
    Zoomar du in på detaljerna när du kommer till handleden?

    • Tobias skriver:

      Kommer ny bild senare idag! Ja, jag lade inte ner mycket tid på att måla ut detaljer med blyerts då jag ändå bara råkar måla över dem när jag väl börjar.

Kommentera

