Madonna – Del 1

Då var det bestämt. Det blir varken Jim Morrison eller Freddie Mercury trots alla röster, som jag vill passa på att tacka för! Jim Morrison gick segrande ur omröstningen med hela 44 % av rösterna! Jag kommer definitivt måla Jim, det är bara en tidsfråga, men jag har nyligen snackat med en trevlig kille och jag fick en beställning som naturligtvis går före.

Här kommer alltså nästa projekt, Madonna:

Madonna painting Tobias Dahmm tavla målningNotera att det är en utskrift av originalbilden, som jag har gjort ett rutnät över. Jag kommer göra ett likadant rutnät på duken, för att sedan förstora upp motivet. Tavlan kommer vara min största hittills, hela 1 x 1 meter och kommer bli skitbra!
På nedre delen av utskriften lade jag en förstoring av hennes handled, då den innehåller många detaljer. På så sätt blir det enklare att se vad som skall målas. Den stora duken är nu inhandlad och nu hoppas vi bara på regn på torsdag och fredag så jag kan sitta inne hela dagen och påbörja tavlan. Jag hoppas på mycket tid framför staffliet de kommande veckorna så kika in ofta!

Om Tobias

Min blogg hittar du här på tobiasdahmm.wordpress.com. Är du intresserad av att köpa en tavla kan du kontakta mig på: tobias.tavlor@gmail.com.
Det här inlägget postades i Projekt och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Madonna – Del 1

  1. veiken skriver:

    Ruskigt fina målningar du gör! 🙂

  2. Karin Hultgren skriver:

    Hej Tobbe! Dina tavlor är superfina. Fattar nu när jag läser bloggen att Madonnatalvlan är beställd, men jag vill också ha en. Är det möjligt? Hälsningar Karin

    • Tobias skriver:

      Tack Karin! Jag mailade ett svar till dig. Antog att det är rätt mailadress du uppgav när du kommenterade, annars får du säga till.

  3. Joanna skriver:

    Ah, det skall bli roligt att se. Jag hoppas i och för sig inte på regn för det är festivalspelning i morgon, men å andra sidan är det i Växjö. Tråcklar mig hit till sidan genom blåtand och mobilsurf, så det går inte så jättesnabbt, men det går.

    God start, önskar jag dig!
    Joanna

  4. nathalisen skriver:

    Duktig du är 😀

  5. asaleh2 skriver:

    Sv: Tack för att du tycker om mina länkar!

    Din sida är inte så dum den heller. 😛 Önskar att jag kunde rita som du!
    Roligt att se att du ritar kvadrater över det du ska rita av. Har försökt lära mina 4-5:or att rita av på det sättet. Nu har jag fått önskemål att lära dem rita ansikten. :o) Får väl titta efter lite tips på din blogg kanske…

    • Tobias skriver:

      Tack skall du ha! Ja rutsystemet är ett smidigt sätt för att förstora upp bilder med bra resultat. Lycka till med ansiktena!

  6. baabyjane skriver:

    Hahaha, kattmedel! 😀

  7. Zicci skriver:

    Vart skaffar du duken ifrån? 😀

    • Tobias skriver:

      Du menar var jag köper den? I Göteborg på In-Ex, ligger bredvid Sci-fi-bokhandeln (om det säger dig något) nära kompassen. Kan köpas i rulle och olika material. Jag har bomull, den funkar för mig.

Kommentera

